Marstrand motorboat show


Idag lördag åkte vi till Marstrand som inbjudna vip gäster av Jensen och Englund för att se deras fina Marex båtar de ställer ut under Marstrand motorboat show. Där träffade vi vår säljare, vår kontakt på eftermarknad samt han som levererade och sjösatte vår båt.

Det hängde regn i luften men vi hann se alla båtar innan de första dropparna kom. Precis när satt oss på restaurang Mamas och fått in ölen så kom det ett jätteskur. Vi hade tur, för nu började kön ringla sig för att få komma in och äta. Maten var jättegod, trevligt ställe.

Vi kikade på Finnmaster T9, storebrodern till vår båt. Ja, den är mycket mer båt än vår, men om vi kommer att fastna för att kanske tillbringa somrarna och ligga ute veckovis så är nog Marex båtarna mer för oss. Dessa två fastnade jag för Marex 310 SC samt Marex 330 Scandinavia. Vi får fortsätta drömma och lära oss vår nuvarande båt, vi har ju knappt börjat med båtlivet ännu. Nästa säsong blir mer på riktigt.

Marex kommer med en 42 fotare också, oj oj vad den är fin.

Efter maten blev det promenad på kajkanten då regnet hade avtagit. Som båtägare har man alltid regnkläder i beredskap, eller? Vi hade regnkläder, men vi såg många som handlade regnponchos i butikerna . De struntade inatt butikerna reade ut årets kläder nu när säsongen snart är slut. 40% lägre pris i alla affärer.

Publicerad av Kobsa

Jag heter Robert Kobsa och kallar mig själv för fritidsfotograf då jag inte livnär mig på detta. Jag gillar att resa, läsa, träna och laga god mat. En god dryck till maten gör måltiden! Alla mina bilder är till salu för den som önskar köpa. Antingen utskrivet eller som fil beroende på vad den skall användas till. Mina bilder får ej användas utan min tillåtelse. Se även min hemsida där ni hittar fler bilder samt avtalsvilkor.

Lämna en kommentar