Vår Finnmaster T8


Vi är ute och tränar med båten. Vi blir säkrare och säkrare på att lägga till och gå ifrån. Vi vet nu bättre hur båten beter sig .

Vi har hittat saker som vi behöver få kontroll på. Nedan är några punkter.

  • Ankarvinschen vill inte som jag vill. Vi får dra ut den manuellt, den är trög.
  • Använda trimplan och förstå vad som händer när man trycker på knapparna.
  • Ekolodet visar inte sitt värde på plotterns förstasida med sjökortet. Det verkar vara en anpassning som jag behöver göra. Jag vill se djupet.
  • Jag behöver lära mig att sätta way points och ta bort.
  • Drivmedelsmätaren är komplicerad att kalibrera. Vi behöver få grepp om hur mycket båten drar och få kontroll på hur mycket vi förbrukat och hur mycket bränsle det är kvar.
  • Våra nyinköpta muggar passar inte i hållarna. (Varför kollade vi inte det innan?). Här behövs en uppdatering.
  • Vi behöver förvaringskorgar eller lådor.

Publicerad av Kobsa

Jag heter Robert Kobsa och kallar mig själv för fritidsfotograf då jag inte livnär mig på detta. Jag gillar att resa, läsa, träna och laga god mat. En god dryck till maten gör måltiden! Alla mina bilder är till salu för den som önskar köpa. Antingen utskrivet eller som fil beroende på vad den skall användas till. Mina bilder får ej användas utan min tillåtelse. Se även min hemsida där ni hittar fler bilder samt avtalsvilkor.

Lämna en kommentar